روش تولید ورق فومیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش تولید ورق فومیزه

فرآیند تولید ورق فومیزه pvc

روش و مراحل تولید ورق های فومیزه را با هم بررسی میکنیم

اولین مرحله در ساخت ورق های فومیزه پی وی سی تهیه مواد اولیه است. و پلی وینیل کلراید ماده اصلی در تولید ورق های فومیزه پی وی سی است. در حقیقت پلی وینیل کلراید نوعی پلاستیک است که از نفت و منابع پتروشیمی استخراج شده و در شکل و ظاهر کره های کوچک در بازار موجود است.

در مرحله دوم مواد افزودنی به ماده اصلی باید آماده شود. علت اینکه به پلی وینیل کلراید موادی افزودنی اضافه می شود این است که ویژگی های فیزیکی و شیمیایی پلی وینیل کلراید و نحوه ساختار سلولی آن در فوم بهبود پیدا می کند. در فرآیند تولید مواد افزودنی شامل  مواد پرکننده (Fillers) و  مواد پخت‌کننده (Curing Agents)و  مواد پیشرفته دهنده (Modifiers) به ماده اصلی و اولیه افزوده می شود.

 

تولید فوم پلی وینیل کلراید ( pvc  )

بعد از اینکه مواد اولیه پلی وینیل کلراید برای تولید ورق فومیزه پی وی سی آماده شد این مواد به داخل دستگاه اکستروژن وارد می شود و از انجا به صورت ورق های فومیزه پی وی سی خارج می شود. پلی وینیل کلراید به فرآیندی که اکستروژن (Extrusion)  نام دارد وارد شده و خروجی آن به شکل ورق‌هایی با ساختار سلولی است.

بعد از اینکه پلی وینیل کلراید تحت فرآیند اکستروژن با ساختار سلولی تولید شد . برای اینکه پلی وینیل کلراید ساختار سلولی مناسبی داشته باشد باید در حین تولید تحت دما و فشار کنترل شده ای باشد. و زمانی که به ساختار مناسب رسید می توان با توجه به نیاز در اندازه های مختلف اندازه گیری کرد و برش زد

سپس با توجه به درخواست و نیاز صنایع و مشاغل مختلف پس از برش بسته بندی شده و توزیع شود

با توجه به پیچیدگی تولید ورق فومیزه پی وی سی و استفاده از تجهیزات و فناوری های پیشرفته و خاص و همچنین ویژگی هایی مانند سبک بودن و عایق صوت و حرارتی بودن و قابلیت برش و تراش مورد نیاز بسیاری از صنایع و مشاغل است و برای سرمایه گذاری بلند مدت بسیار مناسب است.

 

علت تفاوت قیمت ورق های فومیزه شرکت های مختلف چیست؟ چرا بعضی ارزانتر و بعضی گرانتر هستند؟

برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید تا بدانید چرا قیمت ورق های فومیزه تولید شده توسط تولیدکنندگان مختلف متفاوت است؟

اختلاف قیمت ورق های فومیزه پی وی سی به 4 دلیل می باشد

1- میزان تراکم ورق های فومیزه پی وی سی: اولین و مهم ترین علت میزان تراکم ورق های فومیزه پی وی سی می باشد. همانطور که می دانید هر چه تراکم بیشتر و ورق پر تر باشد کیفیت ورق فومیزه بهتر و بیشتر خواهد بود. بعضی از ورق ها پوک هستند و در داخل آنها حفره های زیادی وجود دارد و به علت پوک بودن وزن کمتری دارند که همین علت باعث می شود قیمت ارزانتری داشته باشند که اختلاف و تفاوت در دانسیته ورق فومیزه نیز گفته می شود

 

2- میزان تولید شرکت ها : همانطور که می دانید شرکت های بزرگ میزان تولید زیادی دارند و می توانند مواد اولیه و تجهیزات مناسب برای ساخت و تولید ورق های فومیزه پی وی سی را با قیمت بهتر و کمتری تهیه کنند و هزینه تولید محصول برای این تولید کننده ها کمتر است و در نتیجه قیمت تمام شده محصول برای انها کمتر می شود که باعث می شود بتوانند تولیدات خود را با قیمت پایین تری عرضه کنند.

3- متخصص بودن و تجربه بالای تولید کننده ها : تولیدکننده ها و شرکت های تولیدی باسابقه در تولید ورق های فومیزه پی وی سی با اتکا به تجربه و استفاده از تخصص خود می توانند به روش های خاصی دست پیدا کنند که کیفیت ورق های فومیزه تولید شده را بالا برده و قیمت و هزینه تولید و هزینه تمام شده محصول را کاهش دهند

 

4- رقابتی شدن بازار : با توجه به اینکه شرکت های تولیدکننده ورق های فومیزه پی وی سی هر کدام برای افزایش فروش و کسب سهم بازار بیشتر و باقی ماندن در بازار از ترفندهایی مانند تخفیف و کاهش قیمت استفاده می کنند. که این هم می تواند یکی از این علت ها باشد.